Współcześnie prowadzenie przedsiębiorstwem znacznie częściej jest związane z koniecznością zlecenia niektórych obowiązków zewnętrznym realizatorom. Dotyczy to zarówno z zagadnieniami codziennymi, jak i z zadaniami perspektywicznymi. Raporty roczne budzą strach dla wielu przedsiębiorstw. Ponad to nie każda placówka ma na tyle wykwalifikowanych członków zespołu doradczego, by w sposób profesjonalny taki raport poddać analizie. Z tego powodu znacznie częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej dziedzinie. Dobre agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego klienta w sposób indywidualny, ale również każdy plan działania stwarzają od zera. Dokładnie tak dzieje się w przypadku raportów rocznych z funkcjonowania określonej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły tworzone od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z uwzględnieniem indywidualnych cech konkretnego podmiotu. Profesjonalna agencja reklamowa ma na względzie również cel prokurowania takiego raportu, jego wykorzystanie praktyczne. W procesie powoływania do istnienia raportu rocznego bardzo istotne są także powtarzające się narady z reprezentantami danego klienta. Indywidualnie zaprojektowany raport przedstawia treści zarówno statystyczne jak i odmienne w przyciągający uwagę, a równocześnie przejrzysty graficznie sposób. Różnego rodzaju badania rynku są równocześnie przygotowywane przez ekspertów z dziedziny marketingu. szkolenia dla zespołów wdrażających nową identyfikację. Można więc efektywnie wykorzystać je w dalszych działaniach przedsiębiorstwa, tak w wymiarze materialnym, jak i planów całościowych.